Undervisning i Esport har mange facetter, der kombineret med et hvilket som helst uddannelsestilbud, vil kunne være med til at skabe et solidt fundament for sociale udfoldelser, ny læring og digital dannelse.
Igennem Esportuddannelsen ser vi at mange af vores elever oplever et nært sammenhold og fællesskab med de andre spillere, hvilket er med til at skabe gode rammer for at spillerne kan udfolde sig og skabe nye sociale kompetencer og venskaber, de kan bære med sig videre ud i livet.
I Tricked har vi stor erfaring med spillere i alle aldre, der både er gået den professionelle vej som spillere og trænere, men også med spillere der har fundet ud af at bruge de egenskaber de har lært igennem Esport, i andre dele af deres hverdag og liv.
Herigennem har vi også fundet ud hvor vigtigt det er at vores elever igennem deres Esportsuddannelse ikke kun opnår teoretisk og praktisk øvelse, men også at de går fra uddannelsen med en ”rygsæk” af redskaber de kan bruge videre i deres liv, både i professionelle og sociale sammenhæng.
Derfor har vi ved Tricked sikret at vores undervisning består af tre elementer; Teoretisk, praktisk og mental træning, spiller alle en stor rolle i vores Esportsuddannelse.
Den mentale træning spiller her en stor rolle, og indebære elementer af problemløsning som hold, men også hvordan man som individuel spiller, tackler de udfordringer man møder igennem sin udvikling.
Dette er også kompetencer vi ser mange af vores spillere drage store fordele af i andre facetter af deres liv. Samtidig tilbyder den teoretiske og praktiske del af undervisningen ikke kun en stor ingame forståelse, men også en høj grad af digital dannelse, som vil accelerere eleverne indenfor den digitale læring de modtager i skolen og videre i deres liv.
Undervisning i Esport har mange facetter, der kombineret med et hvilket som helst uddannelsestilbud, vil kunne være med til at skabe et solidt fundament for sociale udfoldelser, ny læring og digital dannelse.
Igennem Esportuddannelsen ser vi at mange af vores elever oplever et nært sammenhold og fællesskab med de andre spillere, hvilket er med til at skabe gode rammer for at spillerne kan udfolde sig og skabe nye sociale kompetencer og venskaber, de kan bære med sig videre ud i livet.
I Tricked har vi stor erfaring med spillere i alle aldre, der både er gået den professionelle vej som spillere og trænere, men også med spillere der har fundet ud af at bruge de egenskaber de har lært igennem Esport, i andre dele af deres hverdag og liv.
Herigennem har vi også fundet ud hvor vigtigt det er at vores elever igennem deres Esportsuddannelse ikke kun opnår teoretisk og praktisk øvelse, men også at de går fra uddannelsen med en ”rygsæk” af redskaber de kan bruge videre i deres liv, både i professionelle og sociale sammenhæng.
Derfor har vi ved Tricked sikret at vores undervisning består af tre elementer; Teoretisk, praktisk og mental træning, spiller alle en stor rolle i vores Esportsuddannelse.
Den mentale træning spiller her en stor rolle, og indebære elementer af problemløsning som hold, men også hvordan man som individuel spiller, tackler de udfordringer man møder igennem sin udvikling.
Dette er også kompetencer vi ser mange af vores spillere drage store fordele af i andre facetter af deres liv. Samtidig tilbyder den teoretiske og praktiske del af undervisningen ikke kun en stor ingame forståelse, men også en høj grad af digital dannelse, som vil accelerere eleverne indenfor den digitale læring de modtager i skolen og videre i deres liv.
Tricked Full Circle Concept, er bygget udfra tanken om at gøre Esport til et samlingspunkt for lokal samfundet, og skabe en dynamik der vil være med til at tage udøverne til næste niveau.
Til grund ligger et ønske om at der skal være plads til alle spillere, hvilket vi efterlever igennem vores bredde/elite koncept.
Her udviser vi samme engagement og benytter samme undervisningsmetoder og tilgange til vores mindre øvede spillere, som også anvendes til eliten.
Der justeres blot på sværhedsgraden og intensiteten for at sikre udvikling og fremgang for talent og elite elever.
Med denne tilgang sikrer vi at alle elever der har været en del af Tricked uddannelsen, opnår den samme basis og spilforståelse, og derfra kan gennemgå en mere individuel udvikling.
Full Circle Concept, skal skabe grundlaget for at hæve niveauet i al Esport, ved at starte i bredden og give dem de samme værktøjer, som vi giver eliten og lade dem arbejde ud fra samme basis.
Tilbage i 2014 stiftede vi først bekendtskab med undervisning i skolerne, da vi som den første organisation i Danmark indgik samarbejde med en uddannelsesinstitution.
Siden da har vi skabt samarbejde med flere uddannelsessteder landet over, og sammen med dem skabt et særligt uddannelsessystem for Esport.
I skolerne I dag står vi med en gennemført kollektiv uddannelsesplan, der har en klar rød tråd.
Med denne har vi udviklet en unik trappemodel til vores uddannelser, som vi i Tricked er utroligt stolte af.
Trappen er et inddelingsprincip, hvor spillerne placeres efter niveau og engagement.
Hvert U-hold tilhører et uddannelsestrin i skolen.
Under hvert U-hold findes 2. og 3. holdene, som er hold for elever der er ved at kvalificere til at rykke op på U-holdet, eller for elever som ikke har tid eller engagement, men stadig talent for at deltage på U-holdet.
Dette skaber fleksibilitet for spillerne, samtidig med at det skaber et drive og sund konkurrence blandt eleverne, for en plads på U-holdene, og forhåbentlig en plads på Academy Team.
Er du en elev, forældre eller uddannelsessted
og vil du høre mere om hvad Esport kan bidrage med
så send mig en mail eller ring.